fysiotherapie Lippe Biesterfeldweg

" Mensen die denken dat ze geen tijd hebben voor lichaamsbeweging,
zullen vroeg of laat tijd moeten maken om ziek te zijn "

(The Conduct of Life - Edward Stanley 1826-1893)

 

 

Fysiotherapie

Fysiotherapie wordt al eeuwen toegepast. Bijvoorbeeld in de vorm van oefeningen of massage.
Een fysiotherapeut adviseert, begeleidt en behandelt bij stoornissen in houding en/of bewegen.
Dat kan zijn bij blessures van spieren, pezen, banden en gewrichten.
Ook gevolgen van functiestoornissen aan het zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en huid kunnen worden behandeld.

De klachten waarmee patiënten bij de fysiotherapeut komen, zijn zeer uiteenlopend: pijn, krachtsvermindering,
ademhalingsproblemen, zwellingen en beperkingen in de beweging.
De aandoeningen kunnen bijvoorbeeld zijn ontstaan tijdens het sporten, het uitoefenen van werkzaamheden of door veroudering.

Samenvattend

Fysiotherapie is een therapievorm die met specifieke behandelmethoden, zoals massagetechnieken, bewegingstechnieken en fysiotechnische middelen, gericht het bewegend functioneren van de mens beïnvloedt.

Richtlijnen KNGF

Er wordt zoveel mogelijk gewerkt volgens de richtlijnen van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Klik hier voor meer informatie over het KNGF.


De algemeen fysiotherapeut is de deskundige als het gaat over het menselijke bewegingsapparaat.

Hij behandelt patiŽnten die in het dagelijkse leven belemmerd worden bij het bewegen.

De behandeling kan onder meer bestaan uit oefentherapie en massagetherapie.

Daarnaast zet de fysiotherapeut zijn deskundigheid ook preventief in. Bijvoorbeeld bij het adviseren of bij het begeleiden van patiŽnten.

Daarnaast bieden wij logopedie op maat aan in een op een zitting.

 

Alle ontwikkelingen binnen de verzekeringen kunt u vinden onder de knop: Verzekeringen

Fysiotherapie en Parkinson kunt u vinden met: parkinson

Uw Huisarts kunt u vinden met: huisarts

 

Tevreden over onze praktijk ?

 - tevredenheidstoets

--------------==============-----------------

Waarom is bewegen gezond?

Bewegen heeft veel voordelen. Als u veel beweegt, voelt u zich sterk en gezond. Uw conditie wordt beter en uw spieren en botten worden sterker.
Ook slaapt u vaak goed en wordt u minder snel moe.

Hoe kunt u veel bewegen?

Beweeg vijf dagen per week.

Probeer vijf dagen of meer een half uur per dag actief te bewegen. Bijvoorbeeld iedere dag drie keer tien minuten. Of twee keer een kwartier, dat maakt niet uit.
Als u maar in totaal een half uur per dag extra beweegt.
Actief bewegen is bijvoorbeeld fietsen, wandelen of in de tuin werken.
Let op: iedere dag een half uur bewegen is beter dan twee keer per week een uur hard sporten.

Kies een beweging die goed voor u is.

Het is belangrijk dat u sneller gaat ademhalen, gaat zweten en dat uw hart sneller gaat kloppen.
Pas wel op dat u niet te veel doet. Tip: u moet tijdens het bewegen gewoon kunnen praten. Kunt u niet meer praten, wordt u duizelig of krijgt u het benauwd? Doe het dan even rustiger aan.
Als u iedere keer klachten krijgt als u beweegt, neem dan contact op met de praktijk. We kijken dan welke beweging goed voor u is.

Bewegen is leuk.

Beweeg op een manier die u leuk vindt en die het beste bij u past. U kunt ook afwisselen. Bijvoorbeeld de ene dag fietsen, de andere dag zwemmen of wandelen. Als u vaker beweegt, dan gaat het steeds makkelijker. En uw conditie wordt beter.

Samen bewegen.

U kunt het makkelijker volhouden als u samen beweegt. Spreek bijvoorbeeld af met een vriend of vriendin. Of ga naar een sportcentrum bij u in de buurt. Daar zijn deskundigen die u willen helpen.

Vaker bewegen.

Probeer vaker te bewegen. Neem bijvoorbeeld de trap in plaats van de lift. Pak de fiets in plaats van de auto. Wandel naar de brievenbus of naar de winkel. En let erop dat u niet uren op een bank of stoel zit, bijvoorbeeld als u televisie kijkt of achter de computer zit. Probeer ook dan te bewegen.

Meer informatie?

Meer informatie op www.30minutenbewegen.nl.

Heeft u nog vragen?

Als u nog vragen heeft, dan kunt u daar bij een volgend contact op terugkomen.